5 افسانه و حقیقت در مورد بادام زمینی

: 5 افسانه و حقیقت در مورد بادام زمینی

:  
وقتی که ما  در شماره گذشته مجله EatingWell درباره سالم ترین آجیلایی که باید خورد، مطلبی نوشتیم ، بعضی از خوانندگان ما  می خواستن بدونن که به چه دلیل ما بادام زمینی  رو از فهرست  بیرون گذاشته ایم.

دلیل شماره یه ما: اونا از نظر تکنیکی بنشن ، و جزو سبزیای به حساب میان. با اینحال فرق ، اونا  شمار خیلی از خواص  دیگه آجیلا رو دارن، اونا  شامل چربیای به درد بخور واسه قلب ، ویتامین E و روی هستن. با این حال، ما  درباره اینکه بادام زمینی دارای همون منافع آجیلای درختی دیگه(مانند بادام  و گردو)  واسه سلامتیه  یا خیر، و هم اینکه درباره حساسیتا به اون اطلاع کافی نداشتیم.

پس من به "موسسه تحقیقات بادام زمینی " رفته و با تعدادی از محققان اونجا صحبت کردم  و درباره بادام زمینی چیزای جدید  عجیبی فهمیدم.

افسانه یا حقیقت؟
همه اجناس  جفت و جور شده از بادام زمینی  واسه افراد گرفتار به آلرژی به بادام زمینی، ممنوع و خطرناک هستن.
در بیشتر موارد این درسته ، اما یه استثنای بزرگ هست و اونم روغن بادام زمنی بسیار تصفیه شده. اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده که روغنای بسیار تصفیه شده از جمله روغن بادام زمینی بسیار تصفیه شده، جزو مواد حساسیت زای کلی نیستن" دلیلش اینه که پروتئینی که باعث واکنشای آلرژیک  می شه رو از این روغن جدا می کنن. (البته ممکن است مقدار کمی از این پروتئین هنوز در این روغن وجود داشته باشه ،که اداره غذا و دارو میگه :  این مقدار واسه بروز واکنشای آلرژیک  کم است). از طرف دیگه روغن بادام زمینی عطردار ، کمتر تصفیه شده  است ، اونو از پایه از فشردن بادام زمینی ، استخراج شده و در نتیجه دارای پروتئین بادام زمینیه  و باید در صورت داشتن  آلرژی، از اون دوری شه.

افسانه یا حقیقت؟
 بادام زمینی ، چاق کننده است.
درست است که بادام زمینی  دارای چربی  است ، اما خوب  این آجیل دارای چربیای اشباع نشده به درد بخور همه که در آجیلای درختی هم وجود دارن. اگه اندازه پروتئین مورد نیازتون رو رعایت کنین، بادام زمینی شما رو چاق نمی کنه، 1 اونس (حدود 30 گرم که تقریبا 32 عدد بادام زمینی می شه) دارای 166 کالری است. مانند بقیه آجیلا، بادام زمینی هم اینکه شامل فیبره،  که به سیر شدن کمک می کنه.

تو یه مطالعه که تازگیا انجام شده ، به دانش آموزان دبیرستانی به عنوان تنقلل بادام زمینی داده شد. دکتر کریک جانستون ، محققی که در این مطالعه شرکت داشته داشته، میگه: اگه در کنار این تنقل، تغییرات دیگری هم در سبک زندگی  مانند ورزش و آموزش تغذیه هم باشه، کاهش زیادی در BMI دانش آموزان (نسبت وزن به توان دوی قد) رخ میده. اون دلیل این رو تا حدودی مربوط به این می دونه که بادام زمینی جانشین تنقلات دیگری مثل چیپس و نوشابه های گازدار که از نظر کالری خالی هستن، می دونه.

افسانه یا حقیقت؟
 بادام زمینی شامل بعضی از ترکیبات ضد پیری است.

بادام زمینی ، به خصوص  وقتی پوست هم داره، شامل رسوراترول  است که روند پیری سلولی رو از جا در آورد می کنه و سلامت قلب رو بهتر می کنه. بادام زمینی آب پز از بالاترین سطح  رسوراترول برخورداره، اما بادام زمینی بو داده هم دارای مقدار مناسبی از این ماده س.

افسانه یا حقیقت؟
 آرد بادام زمینی بدون گلوتن است.

اگه چه آرد بادام زمینی مطمئنا واسه آدمایی که به بادام زمینی آلرژی دارن، یه ماده حساسیت زا هستش، ولی بدون گلوتنه. این آرد کمی دارای طعم فندقه و می تونه در پخت  و پز به کار بره، هم اینکه میشه اونو به ماهی و جوجه قبل از کباب کردن اضافه کرد. جالبه  که این آرد، دارای  پروتئین بالا و فیبر می  باشه.

افسانه یا حقیقت؟
 آدمایی که بادام زمینی  می خورن، کمتر به بعضی از بیماریای طولانی گرفتار می شن.
در بعضی تحقیقات ثابت شده که مصرف  مغزها(که بادام زمینی رو هم شامل می شد) خطر ابتلای به بیماریای قلبی عروقی و دیابت  رو پایین می آورد.

اختصاصی سلامت

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *