5 اشتباه ورزشی که نمی گذارد لاغر شوید | رژیم غذایی

یه گروه از خطاها وجود دارن که انجام دادن اونا میتونه جلوی لاغری رو بگیره. این ۵ تا اشتباه رو بخونید تا ببینین اشکال کار شما کجا میتونه باشه.

اگه لاغر شدن یکی از اهداف روزانه تون بوده،اما  اصلا بهش نرسیدید، یا به اندازه  کافی وقت نگذاشتید  یا خطایی در کارتون وجود داشته. لاغرشدن همون اندازه که به کنترل خوراک و رژیم غذایی رابطه داره ، به ورزش کردن هم احتیاج داره. اما یه گروه از خطاها  وجود دارن که انجام دادن اونا میتونه  جلوی  لاغری رو بگیره. این ۵ تا اشتباه رو بخونید تا ببینین اشکال کار شما کجا میتونه باشه.

 

اشتباه 1 : صبحونه نمیخورید!

خیلی از خانوما قبل اینکه ورزش صبحگاهی شون رو انجام بدن، صبحونه نمیخورن که کالری اضافه به بدنشون اضافه نکنن، یا اینکه با تکون خوردن در بین ورزش حالشون بد نشه. باید گفت که این بدترین عادتیه که می تونین داشته بشین، چون اول صبح صبحونه خوردن نه فقط متابولیسم بدنتون رو بالا میبره، بلکه بهتون انرژی کافی واسه انجام برنامه ورزشی تون رو میده. بدون سوخت کافی، شاید بعد از ورزش سرگیجه یا سردرد میگیرید و همین باعث میشه تموم توانتون رو واسه ورزش نذارید و شاید حتی زودتر دست از کار بکشین.

خوردن کله پاچه سر صبح هم شک نداشته باشین به وزن کم کردنتون کمک نمیکنه ولی پیشنهاد ما یه چیز سبک مثل نون و پنیر و گردو

 

اشتباه 2 : بعد از ورزش کردن به خودتون جایزه میدید!

همین الان یه جلسه پر حرکت اروبیک رو پشت سر گذاشتین و ۴۰۰ کالری سوزوندید. حالا حس می کنین باید کمی سوخت به بدنتون برسونید. این هیچ اشکالی نداره، اما یه اسموتی شکلاتی با موز و گردو شک نداشته باشین هر چیزی که از دست داده بودین رو بهتون برمیگردونه. یه چیز سبک بخورین.

 

اشتباه 3 : یه راست میرید سراغ کار با وزنه

درسته که ساختن عضله از راه تمرینای قدرتی خیلی مهمه، چون عضله خیلی بشتر از چربی میتونه کالری بسوزونه. اما همیشه باید یه ورزش هوازی که ضربان قلبتون رو بالا میبره و باعث میشه حسابی عرق بریزین رو هم در کنارش داشته باشین. واسه ساختن عضله، شما باید اول از شر چربیا خلاص بشین که این لازمه داشتن یه روتین پر جنب و جوشه.

 

اشتباه 4 : فقط پیاده روی کردن رو دوست دارین

پیاده روی دور محل خیلی حال آدم رو خوب میکنه و کلی کمک به خونرسانی سرتاسر بدن میکنه، اما بدیش اینه اونقدری که ازش توقع دارین کالری نمیسوزونه. اگه هدف اصلیتون وزن کم کردن هست، باید دست کم روزی یه ساعت ورزش پر جنب و جوش انجام بدین. دویدن، کوهنوردی، دوچرخه سواری، طناب زدن، شنا یا ورزشای دیگه هوازی گزینه ای خیلی خوبی هستن.

 

اشتباه 5 : به ۲ روز در هفته اکتفا می کنین

واسه دو روز ورزش کردن در هفته به خودتون افتخار کنین، ولی این دلیل نمیشه که بقیه هفته رو روی مبل بیفتید و دیگه فعالیتی نداشته باشین. تکراری ورزش نکردن میتونه یکی از دلایلی باشه که شما رو از وزن کم کردن دور میکنه. واسه اینکه مرتکب این اشتباه نشید، تلاش کنین ۵ روز در هفته رو ورزش کنین.

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *