5 اشتباه رایج که برای سلامتی مضر است

آکایران :قطع خودسرانه مصرف دارو بسیار خطرناکه

 

بنا : 5 اشتباه عادی که واسه سلامتی مضره
هممون می دونیم که هیچ انسانی کامل نیس و ممکنه در طول زندگی خود اشتباهات کوچیک و بزرگی مرتکب شه. اما حتما یادتون باشه بعضی اشتباهات کوچیک می تونن آسیبی جدی بر سلامتی ما وارد کنن. در این جا به پنج اشتباه عادی مربوط به سلامت می پردازیم و راه های جلوگیری از اونو به شما نشون میدیم.

1- تا دیر وقت بیدار موندن
بیشتر افراد، شب قبل از روز تعطیل رو تا دیر وقت بیدار می مانند و در روز تعطیل تا نیمه های روز می خوابن. شاید فکر می کنن این یه نوع استراحت واسه جبران روزای سخت کاریه. اما باید بدونین که این دلیل به هم خوردن نظم ساعت بدنتون می شه و سلامت بدنتون رو تهدید می کنه. هم اینکه دلیل می شه اولین روز کاری بعد از روز تعطیل رو به سختی سپری کنین.

2- قطع خودسرانه مصرف دارو
بعضی افراد وقتی احساس می کنن مریضی شون برطرف شده، خودسرانه مصرف دارو رو قطع می کنن، اما باید بدونن که این کار بسیار خطرناکه؛ مثلا قطع خودسرانه آنتی بیوتیکا و کامل نکردن دوره درمان، می تونه موجب بروز باکتریای مقاوم در بدن شه. باکتریایی که نمیشه خیلی راحت اونا رو نابود کرد. در بعضی موارد دیده شده که افراد خودسرانه داروهای مربوط به کنترل فشار خون بالا رو کنار می ذارن. این کار باعث می شه که بعدا نه فقط بهبودی انجام نشه، بلکه فشار خون زیاد شده و سکته های مغزی رو دلیل شه.
پس هروقت احساس کردین که حالتون رو به بهبودیه، معنیش این نیس که شما شک نداشته باشین درمان شدین و باید حتما به دکتر مراجعه کنین.

اگه از گفتگو درباره مشکلات خود با دکتر شرم دارین، اونا رو از قبل روی کاغذ بنویسین

 

3- از مراجعه کردن به دکتر خجالت می کشید

بیشتر مردم با وجود دچار شدن به مشکلات یا بیماریا، سکوت رو به مراجعه کردن به دکتر بهتر می دونن، مخصوصا در مورد مشکلات عصبی و یا جنسی. اگه از گفتگو درباره مشکلات خود با دکتر هول و ترس دارین و یا شرم دارین، اونا رو از قبل روی کاغذ بنویسین و به دکتر بدین. بدونین دکتر شک نداشته باشین شما رو درک می کنه.

4- انجام زیادتر از اندازه حرکات کششی قبل از ورزش
خیلی از مرم فکر می کنن که انجام حرکات کششی زیاد قبل از ورزش کردن می تونه احتمال آسیب رو شدیدا کم کنه، اما این تفکر اصلا غلطه. انجام حرکات کششی زیادتر از اندازه می تونه باعث کاهش قدرت عضلات و در نتیجه کاهش قدرت و تعادل بدن شه. بهتره این حرکات رو به طور متعادل انجام بدین. هچنین قسمت راست و چپ بدنتون رو به یه اندازه کشش بدین.

5- شستشو با شویندهای قوی آنتی باکتریال
به کار گیری شویندهای معمولی واسه شستن ظروف، نظافت منزل، شستشو دستا و … مناسب تره. با در نظر گرفتن بررسی محققان، به کار گیری مواد شوینده شامل مواد ضد باکتری قوی می تونه منتهی به تولید و افزایش باکتریای مقاوم به آنتی بیوتیک در محیط زیست شده و عفونتای شدید رو به دنبال داشته باشه.

منبع : tebyan.net

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *