5 اشتباه رایج خانواده‌ها در رستوران‌های فست‌فود | تغذیه سالم

5 اشتباه عادی خونواده ها در رستورانای فست فود

مصرف روزانه فست فودها، همراه کردن اونا با نوشابه ها، انتخاب رستورانای شلوغ، غرق کردن غذا در سُس و تموم کردن همه غذا از اشتباهات عادی افراد در فست فودهاست.

1- هر روز، فست فود!

بعضی خونواده ها عادت دارن هر روز فست فود بخورند اما اولین آسیب این عادت وحشتناک، افزایش بروز چاقیه و چاقی هم یـعـنــی افــزایــش احـتـمــال بـیـمــاری هــای قلبی عروقی، دیـابـت، سرطان روده، سرطان معده، سرطان سینه، آرتروز، فشار خون بالا، نازایی و چیزای دیگه ای به جز اینا.

 

2- غذا که بی نوشابه پایین نمی ره!

اگــر ســلامـتــی تــان رو دوســت داریــد، بــا نـوشـابـه هـای گـــازدار خـــداحـــافــظـــی کــنــیـــد. قبلاً از مــضـــرات این جور نوشابه ها زیاد نوشته ایم و احتیاجی به تکرار نیس.

مــی تــوانـیــد بــه جـای ایـن نـوشـابـه هـای نـاسـالـم، بـرویـد سـراغ آب، آب مـعــدنــی، ســودای رژیـمــی، آب مـیــوه هــای طـبـیـعـی یـا عـصـاره طـبـیـعـی میوه ها.

 

3-  رستوران خوب یعنی رستوران معروف و شلوغ

اتفاقاً در بیشتر رستورانای شلوغ، با در نظر گرفتن ازدحام مشتری و تـعـدد سفارشات، معمولاً نظافت به درستی رعایت نمی شه.

بعضی خونواده ها عادت دارن هر روز فست فود بخورند اما اولین آسیب این

عادت وحشتناک، افزایش بروز چاقیه و چاقی هم یـعـنــی افــزایــش

احـتـمــال بـیـمــاری هــای قلبی عروقی، دیـابـت، سرطان روده، سرطان معده، سرطان سینه، آرتروز، فشار خون بالا، نازایی و چیزای دیگه ای به جز اینا

تازگیاً بـــررســـی 1000 شــعــبــه از 10 تــا از بـهـتــریــن رسـتــوران هــای زنـجـیــره ای فست فود در 38 ایالت آمریکا نشون داد که در بیشتر از 60 درصد این رسـتـوران هـا، کـارکـنـان پـیـش از آغـاز بـه کـار، دستای شون رو نشسته بودن و اصلاً از دستکش استفاده نمی کردن.

حـالا کـه اشـتـبـاه کردین و می خواین فست فود بخورین، دست کم اشتباه تون رو با انتخاب یه رستوران غیربهداشتی تکمیل نکنین.

4- غرق کردن غذا در سُس

سُس چاق کننده س. ضمن این که فقط یه قاشق غذاخوری سس مایونز، حدود 80 میلی گرم سدیم داره و این واسه فشارخونیا خـطرناکه.

به خاطر همین پیشنهاد می شه: یا غذای تون رو با سُس رژیـمـی سـفـارش بـدهـید، یا سُس رو خودتون در منزل درست کنین و همراه ببرین (به جای استفاده 100 درصدی از سُسای مایونز، اونو به نسبت 50 ، 50 با ماست مخلوط کنین) و به پیشخدمت تاکید کنین که سس رو روی سالاد یا غذای تون نریزد یا در ظرفی جداگونه واسه تون بیاره.

طـعـم دهـنـده هـایـی مـثـل سُـس گـوجـه فـرنـگـی، سـُس خـردل یـا سـالـسا (سس تند مکزیکی) انتخابای سالم تری هستن.

 

5- رودربایستی با عالم و آدم

رودربایستی رو کنار بذارین. اگه پُرس غذای رستوران بزرگ تر از معموله، از پیشخدمت بخواین واسه تون ظرف یه بار مصرف بیاره تا نصف غذا رو در همون اول داخل ظرف بریزین و اونو بدون خجالت واسه ناهار یا شام فردای تون به خونه ببرین. اگه هم بتونین غذا رو همراه خودتون به منزل ببرین و اونجا بخورین، خیلی بهتره؛ چون فضای رستورانای فست فود طوریه که آدم معمولاً بی محابا غـذا مـی خـورد. بـه عـلاوه، در خـانـه مـی تـوانید میوه، سبزی، ماست و دیگه چیزای سالم و به درد بخور رو هم به غذای خودتون اضافه کنین.

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *