5 اشتباهی که مانع لاغری می شوند | چاقی

مصرف کافئین در بدن باعث ترشح هورمونای انسولین و آدرنالین در بدن می شه.
کاهش وزن واسه آدمایی که اضافه وزن دارن یه نیاز اساسی و لازم واسه سلامتی هستش، پس واسه کاهش وزن حتما باید نکاتی رو رعایت کنین. در این مقاله نکات و اشتباهاتی که مانع از کاهش وزنتون می شن رو ارائه می دیم.

1. رژیمای خیلی کم چرب وکم شکر یا بدون چربی و شکر :
وقتی که رژیم غذایی شما خیلی کم چرب و کم شکر یا به طور کامل بدون چربی و بدون شکر باشه بدن شما واسه گرفتن انرژی تمایل بیشتری به خوردن پیدا می کنه و ریزه خواری ها باعث زیاد شدن وزن شما می شه پس شما باید در رژیم خود حتما مقداری چربی به درد بخور و قندای طبیعی مثل قند میوه استفاده کنین.

2. مصرف زیاد قهوه و کافئین : مصرف کافئین در بدن باعث ترشح هورمونای انسولین و آدرنالین در بدن می شه و این هورمونا به سرعت در بدن باعث ایجاد اضطراب و گرسنگی و در نتیجه زیاد شدن وزن می شن. پس فکر نکنین چون قهوه کالری خیلی کمی داره باعث زیاد شدن وزن نمی شه بلکه تلاش کنین اونو با نوشیدنیای گیاهی به درد بخور جانشین کنین.

3. خواب خیلی کم : تازگیا محققان مطالعاتی روی آدما که ۵ ساعت در شبونه روز می خوابن انجام دادن و فهمیدن که این افراد وقتی که رزیم می گیرن واسه کاهش وزن ، کمتر چربی بدن خود رو از دست میدن نسبت به آدمایی که ۸ ساعت کامل در شبونه روز می خوابن ، پس باید تلاش کنین که در هر شبونه روز حتما ۸ ساعت بخوابین.

4. تمرینای ورزشی آهسته اما سنگین : اگه تمرینای ورزشی شما سنگین و آهسته باشه بجای کاهش وزن باعث می شه که توانایی ذخیره چربی در بدن رو بالا ببره پس حتما باید ورزش خود رو اول با نرمش بعد با تمرینهای سریع اما سبک شروع کنین.

5. محاسبه کالریا : رژیمایی که برپایه و پایه محاسبه کالری باشه خیلی درست نیستن چون خیلی از مواد غذایی که مصرف می کنیم مقدار کالری اونا درج نشده یا اینکه درست و دقیق درج نشده پس بهتره رژیمایی بگیرین که پزشکا یا کارشناسان تغذیه تایید می کنن.

منبع : آرایشیک

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *