40 نکته سلامتی که در۱۰دقیقه انجام می شوند!

▪ نبود مصرف دخانیات

▪ پایین نگه داشتن وزن

▪ تغذیه مناسب

▪ ورزش

جالبه بدونین از بین ۱۵۳۰۰۰ نفر که بررسی شده شدن، فقط ۳ همه چهار مورد بالا رو رعایت می کردن. بیشتر مردم وقتی وارد زندگی بزرگسالی می شن به دلیل مشغله های جور واجور دچار عادتای بد و ناسالم می شن. هممون بارها مقالاتی مثل همین رو خوندیم و عزممونو جزم کردیم اونا رو عملی کنیم ولی نکرده ایم. ولی اگه هیچوقت شروع نکنیم مطمئن باشین ضرر بزرگی می کنیم و بعدا افسوس می خوریم. چون زمان و سلامتی و جوونی دیگه هیچوقت باز نخوان گشت. عاقلانه تر نیس با کمی غلبه براحساس تنبلی چندین سال زندگی خوشحال تر و سالم تری واسه خود بسازیم؟

در زیر ۴۰ کار به درد بخور واسه سلامتی آورده شده که انجام دادن اونا بیشترین حد ده دقیقه طول می کشن، فکر می کنم واسه شروع یه زندگی سالم خوب باشه:

۱-مسواک بزنین.۲-۱۵ تا بشین پاشو برید.۳-صاف بشینین.

۴-یه سیب بخورین. ۵ -تیترهای مربوط به سلامتی روزنامه ها رو بخونین.

6-وایسید و کمی به بدنتون کش و قوس بدین.۷ -۱۰ بار وزن بدن رو از دو طرف روی یکی از پاهاتون بندازین.

۸ -یه لیوان آب بخورین.۹- لبخند بزنین.۱۰ -یه نقل قول خوب و روحیه بخش واسه دوستانتون بفرستین.

11-یه نفس عمیق بکشین.۱۲-ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شید.۱۳-کمربندتان رو ببندین.

۱۴-دست هاتون رو بشورید.۱۵-به مادرتون تلفن کنین.۱۶-یه دستور غذای خوب و سالم رو به دوستانتون بدین.

۱۷-خودکاری که نمی نویسه رو دور بندازین. ۱۸-هنگام آگهیای بازرگانی تلویزیون ۱۰ تا شنا برید.

۱۹-کمی فلفل به سالادتان اضافه کنین.۲۰-کنترل تلویزیون رو کمی دور بذارین تا واسه عوض کردن کانال بلند شید.

۲۱-پنجره ای رو باز کنین.۲۲-نظری تو یه وبلاگ بنویسین.۲۳-فرزندانتان رو بغل کنین

۲۴-کمی کرم مرطوب کننده و ویتامینه به دستانتون بزنین.۲۵-از کسی که لیاقتش رو داره تشکر کنین.

۲۶-لباس هاتون رو واسه فردا آماده کنین.۲۷-یه بار به جای چای، قهوه بخورین.

۲۸-کلیدهایتان رو یه جای مشخص بذارین.۲۹-نامه یا ایمیلی دوستانه واسه یکی از دوستانتون بفرستید.

۳۰-به یه موسیقی آرامش بخش گوش بدین و ذهن تون رو آزاد کنین.۳۱-۱۰ دقیقه استراحت کنین.

۳۲-میز کار و صفحه نمایشگرتان رو تمیز کنین. ۳۳-به پارک برید.

۳۴-یکی از دوستان خوبتون رو واسه یه شام سالم دعوت کنین.۳۵-یه خوردنی واسه فقیری جفت و جور کنین و به اون بدین

۳۶-چشماتون رو ببندین و فکر کنین چه چیزای خوبی در زندگی دارین. ۳۷-این مطلب رو با دوستانتون به اشتراک بذارین.

۳۸-دست و صورتتون رو بشورید و ۳ دقیقه از پنجره به دوردست نگاه کنین. (واسه چشم خوبه.)

۳۹-واسه پرنده ها دانه بریزین.۴۰-یکی از کارای بالا رو همین حالا انجام بدین!

کارای بالا هر کدوم طوری به درد بخور هستن و باعث سلامتی جسمی، اجتماعی و روانی می شن. انجام دادن هر کدوم از اونا بیشترین حد ۱۰ دقیقه زمان میبره. پس تنبلی رو کنار بذارین و همین الان چند تا رو انتخاب کرده و انجام بدین. مثلا اول لبخند بزنین بعد یه لیوان آب بخورین. بعد یه سیب رو در حالی که از پنجره به بیرون نگاه می کنین بخورین.

منبع:mardomsalari.com

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *