40 دقیقه ورزش بهینه در روز | ورزش

چیجوری ورزش روزانه بهینه داشته باشیم

5 دقیقه اول جلسه ورزش رو بهتره به گرم کردن بدن اختصاص بدین. این کار شما رو واسه ورزش آماده می کنه. گرم کردن بدن به خصوص در فصول سرد خیلی با اهمیته. چه مدت زمان ورزش شما 10 دقیقه باشه چه یه ساعت باید بدن رو گرم کنین. بهتره قبل از شروع ورزش تنفس شکمی انجام بدین. این تنفس از ناحیه بینی و بسیار عمیق انجام می شه. تنفس شکمی بدن رو فعال تر می کنه. واسه گرم کردن بدن حرکات جنبشی انجام بدین. اگه بدن رو خوب گرم کنین می تونین حرکات ورزشی رو با شدت بیشتری انجام بدین.

بین دقیقه 5 تا 10 با شدت زیاد ورزش کنین. حرکات ورزشی رو در این زمان با سرعت و شدت بیشتر انجام بدین. اسکات پرش، شنای سوئدی و چیزای دیگه ای به جز اینا حرکاتی هستن که می تونین در این زمان انجام بدین. این حرکات رو در بازه های 15 ثانیه ای انجام بدین و 30 ثانیه بین اونا استراحت کنین. دست کم 5 بار هر حرکت رو انجام بدین. می تونین در تایم استراحت حرکاتی که شدت کمتری دارن انجام بدین.

بین دقیقه 10 تا 30 حرکات قدرتی انجام بدین. نصف 40 دقیقه ورزش شما باید صرف ورزش قدرتی شه. این حرکات باعث افزایش قدرت و حجم عضلات می شه و سوخت و ساز بدن رو زیاد می کنه. انجام حرکات قدرتی باعث جلوگیری از آسیب هم می شه. بهتره حرکات قدرتی رو قبل از حرکات قلبی – عروقی انجام بدین.

40 دقیقه ورزش بهینه در روز

استفاده بهینه از 40 دقیقه ورزش در روز

 اینجوری انرژی بیشتری واسه انجام ورزش دارین. اینکه هر حرکت رو چند بار تکرار کنین به هدف شما وابسته. واسه اینکه حجم عضلات رو زیاد کنین باید دست کم 6 تا 12 بار حرکات رو تکرار کنین، بین حرکات 30 ثانیه استراحت کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که حرکات ورزشی رو باید روی هر دو طرف بدن انجام بدین تا تعادل برقرار شه. بین دقیقه 30 تا 40 حرکات قلبی – عروقی انجام بدین. می تونین این حرکات رو با شدت زیاد و در بازیای وقتی کوتاه انجام بدین تا تاثیر بیشتری دارا باشن. این کار باعث می شه که کالری سوزی بیشتری داشته باشین.

می تونین از دستگاه هایی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت هم استفاده کنین.

بعد از این 10 دقیقه بدن رو خنک کنین و با تنفس ضربان قلب رو کم کنین. حرکات آروم انجام بدین تا جریان خون در بدن ادامه داشته باشه. سه بار در هفته این برنامه ورزشی رو تکرار کنین. می تونین 5 بار در هفته هم این کار رو انجام بدین.

40 دقیقه ورزش بهینه در روز

53
منبع : ایسنا/ی

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *