4ماده غذایی برای سلامت مفاصل | تغذیه سالم

4ماده غذایی واسه سلامت مفاصل

تغذیه

رژیم غذایی بر سلامت مفاصل تاثیر میذاره

درد مفاصل که می تونه اثر زیادی بر کیفیت زندگی داشته باشه در گذشته یه مریضی شایع در افراد بالای 45 سال تلقی می شد، اما الان گسترش اون میان جوانان هم زیاد شده.

فیزیوتراپی، یوگا و حرکات کششی از عوامل شناخته شده ای هستن که احتمال بروز درد مفاصل رو کاهش میدن. رژیم غذایی هم از عوامل مهمیه که می تونه بر سلامت مفاصل اثر داشته باشه. مواد غذایی ای که خواص ضد التهابی دارن از گزینه های به درد بخور واسه این مشکل سلامت به حساب میان. موارد زیر از این جمله هستن:

گیلاس

شاید تاثیر گیلاس بر سلامت مفاصل کمی دور از ذهن به نظر برسه، اما این میوه شیرین و خوشمزه شامل ترکیباتی به نام آنتوسیانین هاست که خواص ضد التهابی دارن. هرچقدر رنگ میوه تیره تر باشه اندازه آنتوسیانین اون بیشتره. پس بقیه میوه های خونواده بری (Berries ) مانند تمشک و زغال اخته هم گزینه های خوبی هستن. ویتامین K موجود در بریا هم از عوامل مهم در مقابله با عفونت و بهبود جریان خونه که دو عنصر کلیدی در حفظ سلامت مفاصل به حساب میان.

زردچوبه

این پودر زرد و طلایی رنگ شامل ترکیبی با اثرات ضدالتهابی قویه که کورکومین نامیده می شه. بعضی از تحقیقات نشون میده کورکومین می تونه در آرامش درد مفاصل مانند ایبوپروفن بکنه.

ماهی قزل آلا (و دیگه ماهیای چرب)

این ماهی، پر از چربیای امگا 3 فوق العاده سالمیه که توانایی اونا واسه کاهش التهاب بخوبی شناخته شده. این ماهی هم اینکه منبع خوبی از ویتامین D و کلسیمه. این دو ماده مغذی در ترکیب با همدیگه، استخوانا و مفاصل رو تقویت می کنن.

زنجبیل

نشون داده شده زنجبیل یه آنتی اکسیدان و ضد التهاب بسیار موثره. آرامش دردهای عضلانی و درد مفاصل یکی از خواص فراوون این ماده غذایی واسه سلامته.

.

منبع : pezeshk.us

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *