4اشتباه رایج درباره ورزش | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

 

 

درباره اینکه هدف شما از ورزش کردن لاغر شدن باشه، یا به طور ایده آل تناسب اندام پیدا کنین و سلامت خود رو بهتر کنین، عقاید درست و غلطی هست.

 

 

اشتباه اول: ورزش، منو از شکم بزرگم خلاص می کنه.

 

واقعیت: هر کسی به شکلی اضافه وزن پیدا می کنه، اما چاقی شکمی مشکل عادی آقایانه. حتی اگه ورزش کنین و دراز و نشست انجام بدین، شما واسه از دست دادن چربی دور و بر شکم تون به اندازه کافی نمی سوزونین و نمی تونین ماهیچه هایی رو که رشد کردن، ببینین. واسه قامت صاف تر و عضلات شکمی باحال تر، نیاز دارین که کالری کمتری استفاده کنین و بیشتر ورزش کنین. در حالی که ترکیبی از ورزشای قلبی و استقامتی انجام می دید، رژیم کم چربی و کم کربوهیدرات داشته باشین، اما یادتون باشه که هنوز به بعضی ورزشای شکمی نیاز دارین.

 

 

اشتباه دوم: سریع ترین راه واسه ساخت ماهیچه ها، تمرین بیشتر با وزنه های سبک تره.

 

واقعیت: اگه دنبال این هستین که خیلی سریع عضلانی شید، از قوانین زیر پیروی کنین:

 

وزنه های سنگین تر با تکرار کمتر، ماهیچهاتون رو سریع تر عضلانی می کنه. اگه فقط دنبال خوش هیکلی هستین، تکرار بیشتر با وزنه سبک تر هم همون اثر رو داره که باعث بهتر شدن قدرت ماهیچه هاتون می شه. (وزنه سنگین وزنه ایه که فقط واسه هشت تکرار یا کمتر می تونین استفاده کنین. وزنه سبک رو می تونین واسه 12 تا 20 تکرار استفاده کنین).

 

بهترین برنامه بدن سازی شامل ترکیبی از بالا بردن قدرت و ایستادگی بدنه. دلیل دیگه انجام هر دو تمرین اینه که اگه همیشه از یه وزنه (سنگین یا سبک) با یه تکرار ثابت استفاده کنین، بدن شما عادت می کنه و در نتیجه پیشرفت، کم و یا حتی متوقف می شه.

 

 

اشتباه سوم: مردم عادی به کلاس یوگا نمی رن.

 

واقعیت: مریضی یکی از اصلی ترین دلایل ترک ورزشه و هنوز بیشتر مردم در مقابل رفتن به کلاس ورزشی مقاومت می کنن. بر خلاف این واقعیت که کلاس ورزشی بهترین روشای فعال و تنومند بودن هستن و امتیازات اونا تنها روانی نیس. وقتی یه ورزش رو همیشه انجام بدین، ماهیچه هاتون تناسب پیدا میکنن و شما به بالاترین درجه می رسید. تغییر وزنه هایی که بلند می کنین، ماهیچه هاتون رو تغییر میده و اونا رو قوی تر می سازه.

 

روابط اجتماعی هم خیلی از مردم رو از ترک ورزش باز می داره. کسائی که فکر می کنن یوگا فقط واسه خانمای لاغر و کشیده، دوباره فکر کنن. حتی یه جلسه در هفته، یوگا، کمک می کنه تا بدنی انعطاف پذیر داشته باشین، استرس رو کم کنین و از صدمات و آسیبا پیشگیری کنین. ( نیاز به دلیل دارین؟ خیلی از ورزشکاران اونو انجام دادن).

 

 

اشتباه چهارم: سخت فعالیت کردن در آخر هفته، تناسب اندام رو حفظ می کنه.

 

واقعیت: فعال بودن در آخر هفته واسه کسائی که در طول هفته مشغول کار هستن، شاید برنامه خوبی به نظر برسه، اما این فکر که بدن تون رو فقط واسه چند ساعت مجبور به جنب و جوش و ورزش کنین تا یه هفته کم فعالیتی رو جبران کنه، اشتباهه. این کار باعث آسیب رسوندن به بدن هم می شه.

 

اینکه آخر هفته بسکتبال بازی کنین، یا مسافتی طولانی رو بدوید و یا زیادتر از اندازه ورزش کنین تا جبران استراحت در طول هفته رو کرده باشین، هم غیرموثر و هم خطرناکه.شما نمی تونین ماهیچه ها، قلب یا شش هاتون رو به طور موثر تمرین بدین و درد حاصل ممکنه باعث شه نتونین روزا از رخت خواب بلند شین.

 

کلید رسیدن به تناسب اندام واقعی، تمرین منظم و مرتبه، حتی اگه این تمرین به اندازه 30 دقیقه فعالیت در بیشتر روزای هفته باشه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *