5 باور غلط در مورد کاهش وزن و تناسب اندام | تغذیه سالم

5 باور غلط در مورد کاهش وزن و تناسب اندام

کاهش وزن کار آسونی نیس و نیاز به تلاش و گذشتن از چیزایی که به اونا علاقه دارین، داره. چیزی که نگران کننده س اندازه اطلاعات زیادیه که از راه های جور واجور واسه کاهش وزن در اختیار افراد قرار داده می شه. سخت تر از کاهش وزن اینه که بدونین به چه اطلاعاتی می تونین اطمینان کنین. در این نوشته 5 اشتباه عادی در مورد کاهش وزن به صورت اصلاح شده، آورده شده.

5 باور غلط در مورد کاهش وزن و تناسب اندام

کاهش وزن

5 اشتباه عادی در مورد کاهش وزن:

1. وعده های کوچیک بدون در نظر گرفتن رژیم به سلامتی شما کمک می کنن

بیشتر افراد فکر می کنن خوردن یه وعده بر خلاف رژیمشان کار درستی نیس و رژیمشان رو به خطر میندازه. محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدن که باکتریای موجود در دستگاه گوارش از تعداد کالریای مصرفی مهم تره. مصرف شکلات به بدی که فکر می کنین نیس. تحقیق انجام شده نشون داده که این باکتریا علاقه زیادی به شکلات دارن و مصرف شکلات باعث جذب ویتامینا و بهبود سیستم ایمنی می شه. ما پیشنهاد نمی کنیدم موقع رژیم شکلات زیادی بخورین، یه مقدار کم کافیه.

2. واسه جلوگیری از خوردن زیاد برنامه غذایی منظم داشته باشین

واسه افراد پر مشغله یه برنامه غذایی منظم داشتن کار آسونی نیس و ممکنه این افراد یه یا دو وعده غذایی رو ندیده بگیرن. این کار معمولا به خوردن زیادتر از اندازه میرسه. بدن ما هر 3-4 ساعت نیاز به مواد مغذی داره و وقتی که شما خیلی گرسنه میشین سطح گلوکوز شما کم میشه و زیادتر از اندازه غذا میخواس.

3. ورزش به اندازه ای که فکر می کنین کالری نمی سوزونه

ما بیشتر فکر می کنیم وقتی که ورزش می کنیم می تونیم هرچه خواستیم بخوریم.واقعیت اینه که وقتی که ورزش می کنین اشتهای شما زیاد میشه و اشتباه عادی در تعداد کالریای سوزونده شده در ورزشه. کم خوردن بسیار مهم تر از بیشتر ورزش کردنه و نباید به دلیل ورزش غذای بیشتری خورد.

4. به جای کلاسای تناسب اندام هر روز قدم بزنین

قدم زدن پس از غذا و یا در شب می تونه فواید خیلی بیشتری از شرکت در جدید ترین کلاس تناسب اندام باشه. در تحقیقاتی که در دانشگاه Cornell انجام شده نشون داده شده پیاده روی مغذی ترین نوع ورزشه. با داشتن عادت پیاده روی منظم می تونین به یه ورزش عالی بپردازید و در هزینه هم صرفه جویی کنین.

5. چربی رو از رژیم خود حذف نکنین، قند و کربوهیدارت رژیم شما رو خراب می کنن

در گذشته بنظر میاد کات کردن چربی راه اصلی کاهش وزنه ولی تحقیقات جدید خلاف این قضیه رو نشون داده. ثابت شده که قند و کربوهیدرات رژیم رو به هم میزنن. تمرکز خود رو از نخوردن چربیای خوب به کاهش مصرف شیرینی جات و کربوهیدراتا انتقال بدین.

کاهش وزن کار سختیه و با در اختیار داشتن اطلاعات نادرست سخت تر هم می شه. این 5 نکته در مورد کاهش وزن رو یادتون باشه تا بتونین سریع تر نتیجه بگیرین.

نظر شما در مورد این 5 اشتباه عادی در مورد کاهش وزن چیه؟ با نکات بیان شده در این نوشته موافقید؟/ ایسام

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *