همه روزه جریان قدرتمند و مداومی از اطلاعات بسیار زیاد به بازار هست. اگر بازار کارا باشد، به محض دریافت این اطلاعات قیمت اوراق بهادار بایستی واکنش نشان دهد و تعدیل گردد. واکنش معمولاً نمی‌تواند آنی باشد. اما فاصله بین دریافت اطلاعات و واکنش قیمت‌ها بایستی با روش‌ها و تکنیک‌های در دسترس جهت دریافت و پردازش اطلاعات، متناسب باشد. همچنین، واکنش آغازین بازار نسبت به دریافت اطلاعات جدید بایستی به گونه دقیق صورت گیرد و احتیاج به تصحیح بعدی قیمت‌ها نباشد. واکنش قیمت‌های بازار نیز بایستی به دور از تعصب باشد. بعضی از بازارهای سرمایه از کارایی لازم برخوردار نیستند. در این بازارها اولاً اطلاعات به وفور و به سرعت در بازار پخش نمی‌شوند. ثانیاً قیمت اوراق بهادار نسبت به اطلاعات جدید بی‌تفاوت می باشد و یا ممکن می باشد عکس‌العمل قیمت اوراق بهادار نسبت به اطلاعات جدید بیشتر از حد مورد انتظار باشد. بعضی اوقات ممکن می باشد بازار واکنش کم‌تری نسبت به یک یا چند رویداد نشان دهد. در این‌گونه بازارها، تحلیلگران قوی وجود ندارند که اطلاعات را دریافت و درست ارزیابی کنند و تصمیم بگیرند. پس، قیمت به درستی تعیین نمی‌گردد. از این رو کسی احساس امنیت نمی‌کند؛ زیرا وی اطمینان ندارد، قیمتی را که برای یک ورقه بهادار دریافت یا پرداخت می کند عادلانه می باشد ] نیکبخت1384 [.

2-6) پیشینه پژوهش

2-6-1) پژوهش­های خارجی

تعدادی از پژوهش­های خارجی که تا حدودی مرتبط با موضوع این پژوهش می باشد، به صورت ذیل می باشد:

احمد و دوئلمن[1] (2013) با مطالعه 14641 سال-شرکت در بین سال­های 2009-1993 پیش­بینی کردند که مدیران با اعتماد بیش از حد (خوش­بین)، تمایل به تأخیر در شناسایی زیان داشته و به گونه کلی، در حسابداری محافظه­کاری شرطی کمتری دارند. آن­ها همچنین به مطالعه این موضوع پرداختند که آیا مکانیزم­های کنترلی خارجی منجر به کاهش تأثیر منفی اعتماد بیش از حد مدیریتی بر اندازه محافظه­کاری در گزارشگری مالی می­گردد یا خیر؟ آن­ها به مقصود سنجش محافظه­کاری در حسابداری هم از

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[1]Ahmed & Duellman

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد