v     هافروشندل:” راهبرد، فعالیت های تامین کننده هماهنگی بین منابع داخلی و قابلیتهای موسسه با فرصتها و تهدیدهای محیط بیرونی”(امیرکبیری1381:28).

v     راهبرد یک سازمان عبارت می باشد از تدوین برنامه ای در جهت هدایت عملیات سازمان شامل کالا یا خدماتی که به مشتریان عرضه می کند،تعیین اهدافی که بایستی تحقق یابد و بالاخره تعیین  خط مشی های تدارک و تخصیص منابع برای دستیابی به آن برای دستیابی به آن هدف ها(محب علی و رحمان سرشت،1372:15).

v     دراکر(1995)استراتژی را کلیه تصمیم های مربوط به اهداف سازمان و راه رسیدن به آنها تعریف کرده می باشد.

v     استراتژی عبارت می باشد از تعیین اهداف و آرمان های بلند و اساسی برای یک سازمان و پذیرش مجموعه ای از اقدامات و تخصیص منابع لازم برای حصول به این اهداف و آرمان ها(چندلر،1962).

v     استراتژی مجموعه ای از انتخاب بنیادی یا حساس درمورد نتایج یک فعالیت و ابزار آن فعالیت می باشد(چایلد،1972).

v     استراتژی به حرکت و مسیر حرکت بلندمدت و همچنین گسترده فعالیت های یک سازمان اطلاق می گردد(فالکنرو جانسون،1992).

v     استراتژی اظهار رسمی قصد سازمان می باشد که ابزار رسیدن به نتایج را تعیین می کند و به تخصیص بلندمدت منابع سازمان،تطبیق آن منابع بامحیط بیرونی می پردازد(آرمسترانگ،1381، 44-41).

 

 

3-2-2- مفهوم مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک هنروعلم تدوین ، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه می باشد که سازمان را قادر می‌سازد به هدف های بلندمدت خود دست یابد. همانگونه که از این تعریف استنباط می گردد در مدیریت استراتژیک برای کسب موفقیت سازمان بر چندین عامل تاکید می گردد: متناسب کردن مدیریت ، بازاریابی ،

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ارزیابی استراتژیک

امورمالی(حسابداری)، تولید(عملیات)، پژوهش وتوسعه و سیستم های اطلاعات رایانه ای(دیوید،1384). مدیریت استراتژیک شامل سه بخش اصلی تدوین، اجراوارزیابی استراتژی می باشد. این سه بخش که در شکل (4-2 ) نشان داده شده اند، ارتباط تنگاتنگ و متقابل دارند. (اعرابی 5:89).

متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد